Американські військові щосили готуються до повернення так званих ядерних чергувань, які скасували в 90-х, після закінчення Холодної війни. У небо для можливої протидії агресорам із ядерним кийком здійматимуться стратегічні бомбардувальники В-52.
Здавалося б, на озброєнні у армії США стоять лише наднові та провідні літаки. А бомбардувальники В-52 впровадили лише у 50-х, тож, чи можуть лайнери, яким перевалило за 60, вважатися найкращими? Спробуємо розібратися.
Стратегічний бомбардувальник розробила компанія, яка не потребує додаткової реклами – Boeing. Виробляли лайнери на двох заводах – Boeing Seattle та Boeing Wichita. Наразі на службі залишається лише 85 із 744 "Повітряних фортець", але вони наганяють страху на будь-кого.
Стратегічний бомбардувальник розробила компанія, яка не потребує додаткової реклами – Boeing. Виробляли лайнери на двох заводах – Boeing Seattle та Boeing Wichita. Наразі на службі залишається лише 85 із 744 "Повітряних фортець", але вони наганяють страху на будь-кого.
В-52 й досі лякають усіх
Треба зазначити, що американські інженери, накидуючи макети бомбардувальника-легенди ледве не на серветці, зробили дивовижне.
Величезний – 48,5 метрів в довжину з розмахом крил в 56,4 метри – літак, досі важко збити, а також він є рекордсменом за найдовшою кар'єрою з усіх бойових лайнерів стратегічної авіації.
Розміри В-52 справді вражають
В-52 пройшов від В'єтнаму до Афганістану, а також холодну війну, бомбардування Іраку та безліч конфліктів. Після нищівних скидань бомб на ворогів США літак став символом могутності Америки та залишається ним досі.
Так-так, Вашингтон нерідко відправляє В-52 просто пролетіти над територією, де може розпочатися конфлікт, а потім країни одразу ж сідають за стіл переговорів. Так було, наприклад, у листопаді 2015-го, коли два бомбардувальники пролетіли повз спірні острови у Південно-Китайському морі. Конфлікт було майже вичерпано.
Як це не дивно, але чудовисько з 50-х може сміливо конкурувати з іншими літаками епохи стелсу та безпілотників. Звісно, "Стратофортреси" модернізували, але зовсім несуттєво. Єдине, що зробили американські інженери, – додали всередину комп’ютери і багатоцільові системи навігації, а також засоби захисту.
Оскільки на будь-якому радарі B-52 Stratofortress видно як одиноке деревце у величезному полі, йому дуже потрібне маскування. Тож американці вирішили використовувати режим "помилкової мети" для уникнення ураження літака з систем ПВО та винищувачів.
В-52 змушує інші країни сідати за стіл переговорів
Більше того, свого часу Пентагон завдяки В-52 започаткував новий феномен ведення війни після використання стратегічної авіації проти ППО Саддама Хусейна в Іраку. Сім бомбардувальників кілька годин вели коврові атаки, знищуючи все на своєму шляху. Ця операція підкреслила міць США у повітрі та дала козир дипломатам у вигляді постійної позиції сили.
Ядерний щит Штатів
Щодо зброї, то "Стратосферну фортецю" не просто так називали ядерним щитом Штатів. Лайнер, який здатен летіти на висоті більше ніж 15 кілометрів із швидкістю 1046 км/год фактично під зав’язку набитий 32 тоннами бомб, серед яких 32 ядерні керовані боєголовки, а також понад сотня звичайних ракет. Якщо якась держава захоче атакувати США, кілька "Стратофортресів" швидко перетворять її на пустелю разом із пусковими засобами ядерної зброї.
Його можна дозаправляти у повітрі, тож літати В-52 може необмежено довго.
В-52 можна заправляти в повітрі
Використовувати В-52 планують принаймні до 2044 року. Саме така висока довіра до цього літака в армійців.